Головна » Файли » Психологу школи

Орієнтація на вибір профілю навчання і майбутньої професії
[ Викачати з сервера (487.5 Kb) ] 13.08.2012, 01:12



Орієнтація на вибір профілю навчання і майбутньої професії

Тренінги для учнів і батьків учасника І Всеукраїнського конкурсу "Творчий вчитель - обдарований учень".

Анотація

Впроваджувана система роботи спирається на вимоги Державного стандарту базової школи і нової середньої школи. Тренінги враховують сучасні державні вимоги до змісту і рівня навчальних досягнень учнів.

Використання інтерактивних освітніх тренінгів стимулює самоосвітню і пізнавальну активність учителя, учнів та батьків, допомагає не тільки поглибити знання, а й знайти їм практичне застосування.

Посібник містить цікаві, оригінальні, нестандартні авторські тренінги, які сприяють формуванню різноманітних соціальних навичок, розвитку професійної компетентності.

Виховують особистість, яка вміє критично мислити, аргументовано доводити свою думку та вільно орієнтуватися в інформаційному просторі.

Зміст

  1. Вступ "Використання тренінгових технологій у профорієнтаційній роботі"
  2. Тренінг для батьків учнів 9 класу "Орієнтація на вибір профілю навчання і майбутньої професії"
  3. Тренінг для учнів 9 класу і батьків "Ділова активність: що таке підприємливість"
  4. Тренінг для учнів 9 класу "Ділова активність: Я- підприємлива людина"

Вступ

Використання тренінгових технологій у профорієнтаційній роботі

На підставі освітніх стандартів мета профільного навчання - підготовка різнобічно розвинених особистостей, здатних до активної соціальної адаптації в суспільстві, початку трудової діяльності, самоосвіті й самовдосконаленню.

Вихователь групи ліцею НВК повинен формувати громадянина України, здатного до активної життєвої позиції, який правильно орієнтується в сучасній системі цінностей нашого суспільства. А це неможливо без впровадження інтерактивних технологій, які дають змогу школярам реалізувати себе за обставин, що постійно змінюються.

При розробці тренінгових занять з розвитку професійної компетентності учнів 9-х класів я виходила із розуміння профорієнтації як складової частини навчально-виховного процесу, учасниками якого є вчителі, учні та їх батьки, в якому успішно реалізуються основні завдання профорієнтаційної роботи: розширення професійного досвіду учнів, визначення інтересів та уподобань учнів, формування мотивів вибору професії у учнів при безпосередній участі батьків.

Основними завданнями моєї роботи є

  1. Формування професійного досвіду учнів та професійної спрямованості навчально-виховного процесу.
  1. Ознайомлення з професіями, професійними навчальними закладами і формування в учнів мотивів вибору професії.
  2. Орієнтація на вибір майбутньої професії й відповідної спеціальності для одержання вищої або фахової освіти.
  3. Забезпечення реалізації інтересів, потреб учнів і батьків.
  1. Консультаційна допомога учням і батькам при професійному самовизначенні дитини.
  1. Вивчення особистості учня.
  2. Управління мотивацією вибору професії.
  3. Розвиток підприємницької та комунікативної компетентності;

Сучасна людина має бути всебічно розвиненою, ініціативною, винахідливою, повинна мати значний запас знань, умінь і навичок, щоб бути конкурентноздатною в умовах нестабільності і різноманітності ринкової економіки. У зв'язку з цими змінами сучасна освіта має органічно включити в себе розвиток інтелектуальних здібностей учнів і формування у них культури мислення як необхідної якості ділового потенціалу особистості, оптимізувати методи і форми організації навчання, що в майбутньому спонукатиме до професійної діяльності.

Тренінг для батьків учнів 9 класу

Тема тренінгу "Орієнтація на вибір профілю навчання і майбутньої професії"

Мета: допомогти зробити правильний вибір профілю навчання в старших класах, мотивація батьків на аналіз схильності підлітка до вивчення й практичного освоєння тих або інших профільних предметів, орієнтація на вибір майбутньої професії й відповідної спеціальності для одержання вищої або фахової освіти, забезпечення реалізації інтересів, потреб учнів і батьків.

Завдання:

  • Визначати пріоритети у виборі життєвої позиції;
  • Пропонувати власні творчі ідеї;
  • Розвивати вміння приймати нестандартні логічні рішення, працювати в команді, визначати свої сильні й слабкі сторони;
  • Уміти планувати свої дії;
  • Уміти спілкуватися.

Хід тренінгу

Організаційна частина

Розділити батьків на з групи по 8 чоловік

Вступне слово. Профільне навчання орієнтоване на посилення одного або декількох предметних циклів, спрямовано на самовизначення учнів, їхню соціальну адаптацію.

У нашім НВК є всі можливості зробити самостійний індивідуальний вибір профілю навчання.

Ми розуміємо, що більшість підлітків не готові до подібному до вибору. Тому ми хочемо мотивувати батьків на аналіз схильності підлітка до вивчення й практичного освоєння тих або інших профільних предметів

Частина 1. "Знайомство"

Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу "Мене звати… У дитинстві я мріяв стати..."

Частина 2. "Правила групи" (2 хв.)

  1. Правило рівноцінності. Відсутня субординація
  2. Правило активності. Від активності кожного члена групи виграють усе.
  3. Правило коректності. Судження не оцінюються.
  4. Спілкування за принципом "тут і зараз"
  5. Щирість у спілкуванні

Частина 3. "Очікування"

Написати на папірцях декількома словами свої очікування від тренінгу. По черзі наклеїти їх на плакат з поїздом і вагонами.

Частина 4. Інформаційна частина.

"Профільне навчання"

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 була відкрита у 1985 році, у 2006 – набула статус навчально – виховного комплексу "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів багатопрофільний ліцей" . Сьогодні в нашому навчальному закладі - 1060 учнів, які навчаються в 38 класах.

Кожен вчитель знає, що організації профільного навчання – одна з актуальних освітянських проблем сьогодення. Відповідно Концепції впровадження профільного навчання у старшій школі "Профільне навчання визначається з урахуванням освітніх потреб замовників освіти"

Вивчаючи зміни до типових навчальних планів для старшої школи загальноосвітніх навчальних закладів у структурі 11-річної школи ми звернули увагу на те, що " … одним із перспективних шляхів запровадження профільного навчання є створення різнопрофільних гімназій, ліцеїв, спеціалізованих шкіл, навчально-виховних комплексів…". Це підтверджує, що наша освітня система, яку ми запроваджуємо остання три роки, відповідає сучасним вимогам організації профільного навчання . Така система освітнього простору надає можливість зробити навчання більш диференційованим, адаптованим до освітніх потреб замовників.

Виконуючи освітню програму "Мої професійні наміри" у 2010 – 2011 роках з учнями 9-х класів, ми отримали наступний прогноз розвитку профільної освіти НВК у 2010 – 2011 та 2011 – 2012 навчальному році.

Рік Математичний Економічний Біолого-хімічний Історичний Українська філологія
2010 29 15 9 0 24
2011 14 8 21 11 0

Аналіз результатів дослідження показує, що освітній простір НВК не може бути однаковий, бо запити учнів, батьків і соціуму постійно змінюються. Але відкрити всі профільні класи за запитами учнів неможливо через наповнюваність класів та їх фінансування. Зробити кожний клас окремо двопрофільним також неможливо, бо у 10 і 11-му класі всього фінансується 38 годин, інваріативнана складова, в середньому, 32 години, варіативна - 6 годин, а різниця в профільних предметах інваріативної складової до 10 годин. І тоді у нас виникла ідея на базі двох класів відкрити у 2010 році три профільні групи (Додаток 2): українська філологія ( 23 учні), економіка (15 учнів), біолого - хімічний профіль (8 учнів). У 2011 році – на базі двох класів відкрити чотири профілі: математичний та економічний в 10-А і біолого – хімічний та історичний в 10-Б класі (Додаток 1).

При розробці такої моделі профільного навчання (Додаток 5) ми взяли за основу типові навчальні плани для профільних класів відповідних профілів, типові навчальні плани для ліцеїв, гімназій додаток № 23, типові навчальні плани для двопрофільних класів додаток № 13. За такою організацією навчання частина предметів викладається для всього класу за рівнями стандарту або академічним (за типовим навчальним планом ). Профільні предмети , а це: економіка, математика, біологія, хімія, українська мова та література, світова література, історія викладаються за профільним рівнем у профільних групах і за рівнем стандарту в об’єднаних групах.

Після розглядання навчальних планів на листочках батьки дають відповідь на питання: "Які профілі вибрали б ви?"

А от які профілі вибрали ваші діти (Результати опитування учнів)

  • Математичний
  • Хіміко-біологічний
  • Філологічний

Частина 5. "Навчальні заклади Горлівки"

  1. Горлівський державний педагогічний інститут іноземних мов

Факультети:

  • англійської мови;
  • німецької мови;
  • французької мови;
  • слов'янських та германських мов;
  • гуманітарний;
  • перекладацький.
  1. Горлівський автодорожній інститут ДонНТУ

Факультети і спеціальності

  • Факультет автомобільних доріг
  • Факультет автомобільного транспорту
  • Факультет транспортних технологій
  • Факультeт еконoміки тa упpавління
  • eкономічна кібернeтика;
  • менеджмeнт оpганізацій.
  1. Донбаська державна машинобудівна академія (Філіал)

Факультети

  • Факультет автоматизації машинобудування
  • Факультет інженерної механіки
  • Машинобудівний факультет
  • Інженерно-економічний факультет
  • Економіко-гуманітарний факультет
  • Факультет заочної та післядипломної освіти
  1. Технікуми:
  • Горлівський технікум Донецького національного технічного університету,
  • Горлівський технікум харчової промисловості,
  • Горлівський технікум Донецького національного університету,
  • Горлівський житлово-комунальний технікум,
  • Горлівський машинобудівний коледж,
  • Горлівське медичне училище;

Інтерактивна гра "Професії" (У парах)

Які, на вашу думку, сильні й слабкі сторони запропонованих професій?

Наприклад, гувернантка

  • Особистсні якості:
  • Розвинені інтелектуальні й педагогічні здібності;
  • Гарна пам'ять;
  • Сильна воля й витримка;
  • Загальна культура;
  • Ерудиція й доброзичливість;
  • Спостережливість і терпіння;
  • Особливий такт і мудрість, щоб безболісно ввійти в чужу родину.

Частина 6 . Виступ про затребуваність професій в Україні

Багато школярів, абітурієнти і молодих фахівців замислюються про те, яку професію вибрати, щоб і подобалося працювати, і можливості кар'єрного зростання були присутні, та і робота приносила не тільки задоволення, але і давала можливість відчувати себе фінансово незалежним.

Статистика говорить про те, що тільки 22% всіх випускників вузів і спеціалізованих установ освіти йдуть працювати за фахом. І це є однією з найбільших проблем української молоді.

І якщо ви не знаєте, яку посаду вам вибрати, на кого піти вчитися, щоб потім не довелося переучуватися, перегляньте каталог професій на Profi.ua. Ми постаралися зібрати описи найбільш популярних професій в Україні і систематизували їх на напрямам діяльності.

  • Менеджер з продажу
  • Інженер
  • Менеджер по роботі з клієнтами
  • Програміст
  • Оператор ПК / оператор call-центру
  • Торговий представник
  • Кваліфікований робітник
  • Бухгалтер
  • Продавець
  • Медичний представник

Робота в групах "Ділові якості"

Перед вами розрізаний текст про відому людину. Вам необхідно зібрати текст. Вибрати якості, необхідні вашій дитині, щоб бути успішним.

Частина 7. Заключний етап "Циклограма кар'єрного росту"

Заповнити циклограму кар'єрного росту відповідно до обраного профілю

Позначити етапи циклограми, підписати, чого ви очікуєте від кожного етапу.

Рефлексія

Повернемося до очікувань те тренінгу. Просимо вас доповнити фрази

  • Мені сподобалося...
  • Мені було корисно...
  • Ваші побажання ...

Тренінг для учнів 9 класу і батьків

Тема "Ділова активність: що таке підприємливість"

Мета: Заохочування до саморозвитку, уміння адаптуватися до змін;

Надати можливість проявити вміння і здібності, що будуть корисними у майбутньому;

Розвивати підприємницьку та комунікативну компетентності;

Завдання:

  • Визначати пріоритети у виборі життєвої позиції;
  • Пропонувати власні творчі ідеї;
  • Розвивати уміння приймати нестандартні логічні рішення, працювати в команді, визначати свої сильні та слабкі сторони;
  • Вміти планувати свої дії;
  • Вміти спілкуватися.

Хід тренінгу

Частина 1. "Знайомство"

Вправа "Не хочу хвалитися, але я…"

Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і говорить фразу, наприклад, "Не хочу хвалитися, але я вмію домовлятися з людьми"

Частина 2. "Правила групи" (2 хв.)                                 

Правила записані на аркуші паперу (за бажанням можна скласти свої правила)

  1. Правило рівноцінності. Відсутня субординація
  2. Правило активності. Від активності кожного члена групи виграють усі.
  3. Правило коректності. Судження не оцінюються.
  4. Висловлюватися за темою і від свого імені.
  5. Спілкування за принципом "тут і зараз"
  6. Щирість у спілкуванні

Частина 3. "Очікування"

Написати на папірцях кількома словами свої очікування від тренінгу. По черзі наклеїти їх на плакат із "сходами успіху", коментуючи, на якій сходинці вони зараз находяться за обізнаністю з теми.

Частина 4. Інформаційна "Презентація"

Ділова активність — це комплексна характеристика, яка втілює різні аспекти діяльності підприємства, а тому визначається системою таких критеріїв, як місце підприємства на ринку конкретних товарів, географія ділових відносин, репутація підприємства як партнера, активність іноваційно-інвестиційної діяльності, конкурентоспроможність. Таким чином, ділова активність може характеризуватись динамікою показників ефективності виробничо-господарської діяльності в цілому.

Чому ми повинні бути підприємливими?

Підприємливі люди беруть на себе відповідальність за впровадження ідей і реальних проектів у своїх приватних компаніях. Чим більше таких компаній у країні, тим виразніше вони демонструють свою підприємливість, досягають кращих результатів своєї діяльності, а звідси – розвиток і зміцнення країни.

Попри все це, основна ідея "Ділової активності" полягає не в тому, щоб ви вміли створювати свої приватні компанії, а в тому, щоб ви були готові взяти на себе ризик при запровадженні власних ідей, незважаючи на, здавалося б, цілковиту неможливість їхньої реалізації.

Навчання ділової активності можна розпочинати з раннього дитинства в родинному колі. Маленькі діти сповнені ідей. Звертаюся до батьків: не відкидайте їх, спробуйте допомогти дітям зробити ідеї реальними. Не розв’язуйте проблем, які мають ваші діти. Надайте їм можливість вирішити їх самостійно.

Передумовою втілення ідеї зі створення власного бізнесу є моделювання майбутньої ситуації. Насамперед зазначимо, що "модель" сприймається нами як копія, форма, схема, що відбиває основні властивості та якісні ознаки реального об'єкта У спрощеному вигляді. З цього можна зробити висновок, що моделювання майбутньої підприємницької діяльності - це чітке уявлення про послідовні кроки роботи зі створення і подальшого розвитку бізнесу.

Таким першим кроком в організації підприємницької Діяльності виступає ґрунтовне ознайомлення з чинним законодавством та ринковою кон'юнктурою. На цій основі з'являється можливість всебічного врахування існуючих правових та економічних обмежень для створюваного підприємства.

Для кращого засвоєння правових основ підприємницької діяльності доцільно ретельно вивчити законодавчі акти, звернути увагу на заборонені сфери діяльності або на ті сфери, організація бізнесу в яких пов'язана з певними обмеженнями, - ліцензуванням, отриманням спеціального дозволу тощо. Це дасть змогу уникнути зайвих втрат часу і зусиль, краще зосередитися на більш конкретному колі питань.

До економічних обмежень при створенні підприємства можуть бути віднесені такі:

  • високий рівень початкових капіталовкладень;
  • значний термін окупності вкладених коштів;
  • невизначеність у досягненні комерційного результату;
  • відсутність прибутку протягом значного часу діяльності.

Генерування підприємницької ідеї - складний процес, управління яким повинно враховувати зміст цілей та завдань, що виникають на кожному етапі. Конкретизацію завдань кожного етапу створення підприємства можна сформулювати таким чином:

  1. Моделювання стратегії майбутньої підприємницької діяльності - розробка сценаріїв розвитку фірми.
  2. Формування ефективного уявлення про зміст організаційних заходів зі створення підприємства.
  3. Визначення етапів створення фірми і конкретизація діяльності на кожному етапі.
  4. Ознайомлення з чинним законодавством, врахування вхідних перепон і правових обмежень в обраній сфері підприємництва.
  5. Визначення інформаційних джерел для дослідження ринкової кон'юнктури.
  6. Дослідження ринкової інфраструктури та стану ринкової кон'юнктури.
  7. Перевірка можливостей підприємства, відповідності його стратегії розвитку ринковим потребам.

Отже, якщо з'явилася ідея створення власного бізнесу та її практичного втілення, потрібно ще до початку активних дій ретельно зважити всі можливості підприємства, врахувати перепони і ризики розпочатої справи.

Частина 5. Практична робота

"Мозковий штурм"

Створіть асоціативний ряд до слова "Підприємливість"

Назвіть риси підприємливих людей

  1. З’єднайте терміни і визначення – Кооператив. Бартер. Акція. Бізнес-план. Підприємець. Дохід.

Особа, яка професійно займається підприємницькою діяльністю — приватним виробництвом, торгівлею, посередництвом, наданням послу

Техніко-економічне обгрунтування діяльності підприємств в ринкових умовах, програма його діяльності.

Прямий безгрошовий обмін товарами або послугами.

Юридична особа, утворена фізичними та/або юридичними особами, які добровільно об'єдналися на основі членства для ведення спільної господарської та іншої діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування.

Гроші або матеріальні цінності, одержувані державою, юридичною та фізичною особою внаслідок якої-небудь діяльності

Вид цінних паперів, що являє собою свідоцтво про власність на визначену частку статутного капіталу товариства і надає її власнику певні права.

  1. Робота в групах (залучаються батьки і діти) – 3 групи
  • Назвіть вашу групу (компанію). Створіть візитку вашої компанії.
  • Хто ваші споживачі? Чого хочуть ваші споживачі?
  • Придумайте та прорекламуйте вашу компанію.
  1. Дайте оцінку роботи інших груп. За допомогою фішок "купіть" рекламовану продукцію.
  2. Робота в малих групах
  • Виведіть "формулу успішності"
  • Що необхідно, щоб бути успішним та матеріально незалежним у житті? Як ви уявляєте собі портрет людини-господаря?
  1. Робота в парах (Батьки і дитина)

Створіть колаж "Успішний підприємець" за допомогою журналів, ножиць, клею

  1. Тест на здатність займатися бізнесом

ПИТАННЯ

  1. Чи ведете ви себе наодинці з собою так само, як тоді, коли за вами спостерігають?
  2. Чи вважаєте ви себе здатним стати главою сім’ї?
  3. Чи вважаєте хитрість корисною якістю?
  4. Чи можете заговорити на вулиці з незнайомою людиною?
  5. Чи знаєте, який колір нині в моді?
  6. Чи їдете в трамваї без квитка, якщо забули удома картку?
  7. Чи заздрите успіху ваших знайомих?
  8. Чи звертаєтеся на "ви" до ваших старших за віком родичів?
  9. Чи здатні ви швидко усно розрахувати, скільки буде 3 % від 3 %?
  10. Чи приходите вчасно в кіно?
  11. Чи приходите вчасно на побачення?
  12. Чи вважаєте потрібними давати "на чай"?
  13. Чи переживаєте, якщо вас обрахували?
  14. Чи знаєте дати народження своїх вчителів?
  15. Чи сідаєте в міському транспорті на будь-яке вільне місце?
  16. Чи сідаєте в таксі лише на заднє сидіння?
  17. Чи любите робити записи в тужливих книгах?
  18. Чи вважаєте ви, що завжди досить одного попередження?
  19. Чи знаєте ви, які грошові одиниці існували в Древньому Римі?
  20. Чи здатні попросити доглянути за валізою на вокзалі абсолютно незнайомої людини?

Повністю позитивна відповідь на кожне питання дає 10 балів, повністю негативний – 0 балів.

Проміжні відповіді оцінюються "на око" між 0 і 10 балами. Наприклад, якщо ви з 10 своїх вчителів знаєте дату дня народження лише одного, отримуєте 1 бал.

Якщо відповідь на яке-небудь питання для вас скрутна, отримуєте 5 балів.

Склавши всі бали, можете звернутися до ключа нашого тесту.

КЛЮЧ ДО ТЕСТУ

120-200 балів: ви природжений бізнесмен. Переходите до наступного, серйознішому тесту.

100-119 баллов: ви володієте не всіма якостями, потрібними підприємцеві, але у вас є непогані шанси добитися успіху в бізнесі; деяку допомогу вам нададуть роздуму про причини недобору балів. Переходите до наступного тесту.

50-99 балів: в бізнесмени вам не вибитися, але, судячи з усього, ви правдиві, порядні, у вас непоганий характер – так що не все втрачено в житті. Втім, якщо отриманий результат не відбив у вас бажання займатися бізнесом, додайте собі 20 балів і переходите до наступного, серйознішому тесту, себе – це непохитний спокій, рішучий, твердий погляд, упевненість в собі, шанобливе відношення до тих, що оточують, стійкість характеру, справедливість і сумлінність.

Натхнення. Досягнення успіху в будь-якій справі вимагає натхнення. Бізнес не виключення. Приземлене підприємництво пред’являє в цьому відношенні строгіші вимоги, ніж професії, пов’язані з мистецтвом (натхненний бізнесмен – явище рідше, ніж натхненний скрипаль).

Частина 6. "Зворотній зв'язок"

  1. Дайте відповідь на одне із запитань
  • Я задоволений тим, що…
  • Під час заняття я…
  • Я дізнався…
  1. Повернімось до ваших "Очікувань"
  2. Перемістіть папірець на ту сходинку, де ви зараз себе відчуваєте.

Прокоментуйте, чого хотіли б досягти в майбутньому.

Тренінг для учнів 9 класу

Тема "Ділова активність: Я- підприємлива людина"

Мета: дати поняття про підприємливу людину, виділити головні якості та охарактеризувати здібності підприємливої людини

Задачі:

  • Навчальна: дати учням поняття конкуренції, підприємницького хисту та ризику, ознайомити з основами законотворчої бази для підприємців.
  • Розвивальна: формувати вміння логічно та нестандартно мислити, впевненість у собі; вміння встановлювати гарні особисті стосунки, спроможність переконувати; вміння слухати інших.
  • Виховна: виховувати зацікавленість у вивченні основ ділової активності , самосвідомість і громадську гідність..

Хід тренінгу

Частина 1. "Знайомство"

Наступна гра: "Пишаюсь…"

Мета: позитивно оцінити свої вміння.

Хід вправи: учні сідають в коло. Учитель просить кожного учасника по черзі сказати про себе: "Пишаюсь собою, коли…" (наприклад "Я пишаюсь собою, коли я допомагаю іншим" тощо).

Частина 2. "Правила групи" (2 хв.)                                 

Правила записані на аркуші паперу (за бажанням можна скласти свої правила)

  1. Правило рівноцінності. Відсутня субординація
  2. Правило активності. Від активності кожного члена групи виграють усі.
  3. Правило коректності. Судження не оцінюються.
  4. Висловлюватися за темою і від свого імені.
  5. Спілкування за принципом "тут і зараз"
  6. Щирість у спілкуванні

Частина 3. "Очікування"

Написати на листочках кількома словами свої очікування від тренінгу. По черзі наклеїти їх на плакат із "деревом", коментуючи, де вони зараз находяться за обізнаністю з теми.

Частина 4. Інформаційна

Сьогодні існує безліч матеріалів наукових, методичних і практичних, пов'язаних з розвитком в Україні малого та середнього підприємництва. Ми зробимо спробу узагальнити існуючий обсяг інформації з цього питання і зрозуміти, яку людину вважають підприємливою.

"Слово "підприємець - це ім'я, але не особисте, а професійне. Тобто це професійне ім'я людини, яка народилася з певними задатками і схильностями і реалізує їх за певних обставин і у відповідних умовах. Історія його виникнення сягає у сиву давнину.

Батьківщиною слова "підприємець (entrepreneur), на думку дослідників, вважається Франція. Воно з'явилося там ще у ХІІ-ХІІІ ст. Спочатку підприємцями називали людей, які влаштовували паради, ходи, керували громадськими роботами та державними програмами. У XIV ст., Як зареєстровано в деяких історичних свідченнях, під підприємництвом стали розуміти певні здібності: спритність, уміння.

У XVI ст. воно використовувалося для визначення професії. І лише з XVIII ст. поняття набуло сучасне значення, характеризується такими словами, як "винахідливість, "новаторство, "знання того, як робити, "мистецтво, "професія, "праця. І в той же час маються на увазі хитрість, спритність у справах, переконання, що не можна в справах нехтувати чесністю та вимогами моралі. У господарській діяльності поступово формувалося таке визначення підприємця, яке і сьогодні дуже поширене у суспільстві: підприємцем вважається "всяка особистість, яка управляє підприємством, ведучи його за власний рахунок, використовуючи різні фактори виробництва (природні ресурси, праця, капітал), з метою продажу продукції або послуг .

За багатьма даними підприємець - це людина, яка організовує власну справу, керує нею і водночас бере на себе відповідальність і ризикує з метою отримання прибутку.

А що ж таке підприємливість?

Підприємливість - це здатність до самостійних, неординарних, нетипових дій. Тому в умовах ринку практично всі люди мають бути підприємливими, але це не означає, що всі повинні й можуть бути підприємцями.

Частина 5. Практична робота

1) Робота в групах

Які риси характеру притаманні підприємливій людині?

Кожна з груп записує на аркуші паперу на кожну літеру слова БІЗНЕСМЕН основні якості, якими повинна володіти підприємлива людина

2) Одне з безперечних позитивних якостей особистості підприємливої людини - це лідерські якості.

Лідера можна визначити як найбільш авторитетну особистість у даному соціальному співтоваристві, що грає центральну роль в організації спільної діяльності та регулюванні взаємин у групі.

Підприємлива людна не може не бути лідером, оскільки вона повинна згуртувати навколо себе людей і надихнути їх для досягнення високої мети. Вона досягне успіху, тільки якщо зможе переконати людей у здатності досягти такого рівня виконання завдань, який раніше здавався їм недоступним. Ця здатність лідера тісно пов'язана з такими якостями, як уміння створювати оптимістичні плани, посилювати надії на успіх, пояснювати суть інновацій, згуртовувати колектив у кризових ситуаціях і т. д. На думку А. Менегетті, лідер - це людина, яка, задовольняючи власний егоїзм , реалізує громадський інтерес.

3) Гра "Словесний портрет"

Мета: сприяти поглибленню самопізнання, розвитку невербальної комунікації.

Хід гри: учасники розподіляються на дві групи. обом групам дається завдання написати словесний портрет кожного члена групи. портрет має відображати організаторські здібності. Портрет створюється після обговорення в групі і досягнення спільної думки. Далі портрети першої групи розкладаються на столі і кожний член другої групи, який був описаний, має знайти свій портрет. Потім члени першої групи намагаються впізнати себе у портретах, описаних членами іншої групи.

Питання для обговорення:

Які почуття викликали у вас під час написання словесного портрета?

4) Гра "оплески"

Мета: сприяти усвідомленню учасниками себе , як підприємливої людини.

Хід гри: учасники сідають у коло. Учитель пропонує встати тих, хто володіє певними вміннями або якостями (наприклад: встаньте ті, хто вміє організовувати творчі справи для однолітків, вміє розподіляти доручення, вміє організувати дозвілля). Решта учасників аплодують тим, хто встав.

Питання для обговорення:

  • Які почуття викликали в учнів під час гри?
  • Чи легко було визначити уміння або якості?

5) Вправа "Емблема підприємливої людини"

Мета: сприяти поглибленню змісту поняття "підприємливість", розвитку фантазії.

Хід вправи: вчитель розповідає, що на попередньому етапі учасники виробили власні визначення підприємливої людини. Ця вправа дозволить розглянути поняття підприємливості з іншого боку – учасникам потрібно створити емблему підприємливої особистості.

Кожен самостійно малює таку емблему, яка могла б друкуватися на програмах, ділових паперах. По завершенні роботи діти розглядають малюнки одне одного.

Після ознайомлення з результатами творчості інших учасники розділяються на підгрупи на основі спільних ідей малюнків. Кожна група має пояснити, що є спільного в їхніх малюнках і сформувати девіз, який би відповідав суті їхньої емблеми. Потім проводиться презентація емблеми кожної групи.

6) Наскільки ви задоволені своїм особистим і професійним життям?

Задоволені життям люди не витрачають сили на образи.

Чим більше ми щасливі, тим менш уразливі - ось такий простий причинно-наслідковий зв'язок.

  1. Чи добре ви спите?
  1. У мене хронічне безсоння, п'ю валеріану та корвалол, але це не допомагає.
  2. Це залежить від ситуації. Якщо передбачається хвилююча подія, заснути важко.
  3. Сплю ніби вбитий(а), не знаю проблем з безсонням.
  1. Чи часто вибуваєте злим?
  1. Так, змушений(а) визнати, що часто нервую, злюся, часом переходжу на лемент.
  2. Буває, кип'ячуся, але лише в тому випадку, якщо оточуючі сильно постаралися мене розлютити, а це буває нечасто.
  3. Я спокійний(а) і непробивний(а), ніби скеля, мене важко вивести з себе.
  1. Чи думаєте ви, що доля до вас несправедлива?
  1. Якби я народилася(вся) у більше благополучній країні або хоча б в інших батьків, моє життя склалося б набагато краще.
  2. Були, звичайно, і етапи невдачі, але й у цілому доля до мене прихильна.
  3. Я думаю, багато хто мені навіть заздрять! І, по-моєму, справедливо - я цілком успішна людина.
  1. Хотіли б ви бути схожим(ею) на когось іншого?
  1. Так, я прагну бути схожим(ею) на відому людину.
  2. Якщо якась людина успішна в житті, чому б не брати з неї приклад?
  3. Ні, мене влаштовує власний імідж, що я сам(а) вибрав(ла), і близькі приймають мене таким(ою), яким(ою) є.

Результати тесту:

Більшість відповідей а). Безсумнівно, ви незадоволені життям. Є безліч речей, які ви хотіли б змінити. Вас Влаштовують лише деякі частковості, а в цілому ви, імовірно, уважаєте себе невдачливим(ою). Подумайте, що у вашому житті є гарного, знайдіть позитивні моменти, вони напевно є, і тоді світ здасться вам прекраснішим!

Більшість відповідей б). У загальному та цілому ви задоволені життям. Ви енергійні та не чекаєте на подарунки від долі: якщо щось вас не влаштовує, самі намагаєтеся змінити ситуацію, і такий активний підхід до життя викликає повагу. Так тримати!

Більшість відповідей в). Ви, безсумнівно людина, яка відбулася. Звичайно, немає межі досконалості: вам багато чого хотілося б змінити, але лише з прагнення до кращого. Ви маєте коштовну та рідкісну якість - умієте цінувати те, що маєте. Бережіть її в собі. Вона неодмінно допоможе вам у важку хвилину.

Частина 6. "Зворотній зв'язок"

  1. Дайте відповідь на одне із запитань
  • Сьогодні я зрозумів, що…
  • Я дізнався…
  1. Повернімось до ваших "Очікувань"
  2. Перемістіть папірець на ту гілку, де ви зараз себе відчуваєте.

Прокоментуйте, чого хотіли б досягти в майбутньому.

Категорія: Психологу школи | Додав: ANNAYAMP
Переглядів: 2085 | Завантажень: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Освітній портал Освітній портал MyReferatik студентам.net Видавництво «Шкільний світ» Powered by BannerFans.com
Старосалтівська ЗШ
Урок>
<a href=