Якщо людина не знає,
До якого порту вона пливе,
Жоден вітер не буде їй попутним (Сенека)
Основною метою діяльності психологічної служби є :
- соціально – психологічне забезпечення процесу реформування освіти на всіх її рівнях;
- здійснення психологічної експертизи, соціально – психологічної корекції, соціальної реабілітації учнівської молоді;
- психологічна просвіта всіх учасників навчально – виховного процесу.
Згідно з основною метою психологічної служби освіти та особливостями школи метою психологічної служби Харківської ЗОШ №150 є здійснення психологічного супроводу процесу навчання і виховання учнів та методичної роботи школи.
Основні напрямки роботи шкільного психолога:
- Формування ключових компетентностей учнів
- Сприяння процесу адаптації дітей до школи.
- Сприяння формуванню класних колективів.
- Навчання учнів та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.
- Профілактика залежних форм поведінки і виховання здорового способу життя, профілактика девіантної поведінки та насильства у сім’ях учнів.
- Ведення дослідницької роботи з вивчення основних причин низьких досягнень учнів та низької вмотивованості до навчання.
- Сприяння формуванню позитивної мотивації навчання учнів 8-А класу.
- Виявлення обдарованих учнів.
- Здійснення психологічного супроводу профільного навчання, сприяння процесу самореалізації старшокласників.
- Підвищення рівня психологічних знань, надання допомоги у формуванні ключових компетентностей вчителів.
Психолог
У яких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога
Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій:
- Переїзд;
- Розлучення батьків;
- Хвороба або втрата близької людини;
- Народження брата або сестри;
- Різка зміна матеріального становища в сім'ї;
- Надходження до дитячого садка або до школи.
Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:
- Сварки в сім'ї;
- Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;
- Тривала відсутність дитячого колективу;
- Хтось із батьків або близький родич схильний до будь-якої залежності (наприклад, алкоголізм, наркоманії);
- Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;
Якщо дитина:
- Одного разу відчула або постійно піддається насильству;
- Тривало хворіє;
- Був небажаною дитиною;
- Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності (телевізор, читання, поїдання солодкого, подовгу грає один і ін);
- Має одне з таких порушень: енурез, алергію, часті застуди, нав'язливі рухи;
- Проявляє зайве упрямтво;
- Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;
- Погано спить;
- Відчуває страхи, кошмари;
- Погано їсть;
- Відчуває постійні напади нудоти або головного болю;
- Надмірно фантазує;
- Страждає одним з психосоматичних захворювань, таких як: бронхіальна астма, виразковий гаст, коліт та інще;
- Проявляє ознаки відставання у розвитку;
- Проявляє ознаки випереджаючого розвитку;
- Схильний будь-якої залежності (алкоголізм, наркоманія);
- Має труднощі в спілкуванні з однолітками;
- Тікає з дому;
- Відчуває страх зробити щось нове;
- Різко змінює свою поведінку;
- Хронічно перебуває в пригніченому настрої;
- Часто обманює;
- Переживає почуття ревнощів до одного з членів сім'ї;
- Виявляє постійну хворобливу реакцію на свої неуспішні дії;
- Зайво слухняний, неініціатівна;
Якщо батьки (або один з них):
- Відчувають незадоволення сімейним життям;
- Відчувають почуття хронічної втоми;
- Часто перебувають у пригніченому настрої;
- Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;
- Відчувають занепокоєння з приводу розвитку дитини та її емоційного стану;
- Починають відчувати невротичні розлади (нав'язливі думки, страхи, нервові виснаження та інще).