Головна » Файли » Екологія

Програма гуртка: "Юний еколог".
13.08.2012, 01:09


Програма гуртка: Фото: http://www.eco-pros.com Програма гуртка: "Юний еколог"

Програма учасника І Всеукраїнського конкурсу "Творчий вчитель - обдарований учень" розрахована на учнів 5-7 класів.

Пояснююча записка

Мета гуртка: "Юний еколог" – забезпечення вільного творчого інтелектуального розвитку дітей України. Виховувати любов до природи, навчати дітей розуміти і знати природу. Сприяти естетичному вихованню учнів, формувати в учнів екологічну культуру.

Надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони атмосфери, води, грунтів, надр, ландшафтів, рослинних і тваринних ресурсів.

Актуальність гуртка: у зв’язку із зникненням природи, необхідно, щоб в школах працювали гуртки на екологічну тематику, так , як наша Земля просить допомоги.

Завдання гуртка: навчати учнів певних знань про природу, виховувати творчу особистість.

Керівнику гуртка при проведенні занять необхідно використовувати різноманітні форми і методи навчання (екскурсії, вікторини, конкурси, екологічні ігри, тренінги). Ці методи повинні сприяти вихованню свідомого і бережливого ставлення до природи.

Програма розрахована на учнів 5-7 класів.

Навчально-тематичний план гуртка

Назва теми заняття Кількість годин
теорія практика всього
1 Вступне заняття. Екологія- як наука. Екологічне законодавство. 2 0 2
2 Охорона природи. Заповідники, заказники. Червона книга України. Національні парки. Екологічні фактори навколишнього середовища. 2 0 2
3 Лишайники - індикатори чистого повітря. Екскурсія в парк, околиці школи. Вивчення видового різноманіття лишайників. 1 1 2
4 Ліс - наше багатство. Значення лісу. Раціональне використання лісу. Рослини лісу (мохи, папороті). Екскурсія в ліс. Вивчення видового різноманіття лісу. 1 1 2
5 Класифікація живих організмів. Основні ознаки, що характеризують живі організми. Ексурсія в ліс. Спостереження за життям мурашника. 1 1 2
6 Характеристика царства Гриби. Обережно -  гриби. Екскурсія в ліс. Фенологічні спостереження. 1 1 2
7 Сад- штучна екосистема. Шкідники саду. Екскурсія в сад. Догляд  за плодовими деревами.
 
1 1 2
8 Листопад – його значення для рослин. Погода, спостереження за нею. Рослини- синоптики. Екскурсія в ліс. Фенологічні спостереження.
 
1 1 2
9 Значення рослин для життя на Землі. Рослини- хижаки. Сон рослин. Отруйні рослини. Рослини- подушки. Пам'ять рослин. 2 0 2
10 Лікарські рослини, їх значення в житті людини. Виготовлення та дегустація чаю з лікарських рослин. 1 1 2
11 Раціональне природокористування. Відновні і невідновні ресурси. Побутові відходи та їх утилізація. Виготовлення проекту на тему: «Наша Земля без відходів». 1 1 2
12   Альтернативні джерела енергії. Озоновий шар, кислотні дощі, смог, парниковий ефект. 2 0 2
13 Роль тварин у підтриманні динамічної рівноваги. Тваринний світ вашої місцевості. Види, які вимерли і яким загрожує вимирання. Екскурсія до водойм з метою визначення видового складу риб.      
14 Птахи нашої місцевості. Видовий склад перелітніх птахів. Заготівля корму і підгодовування птахів взимку. Роль птахів у боротьбі з шкідниками. Екскурсія в парк, ліс. Спостереження і підгодівля птахів. 1 1 2
15 Людина і довкілля. Урок серед природи.
 
1 1 2
16 Повітря, його значення в житті людини. Склад повітря. 2 0 2
17 Причини забруднення повітря. Роль зелених насаджень. 2 0 2
18 Роль зелених насаджень. Вода. Структура і фізичні властивості води, Кругообіг води в природі. Джерела прісної води, її використання. Якість води. Визначення якості води ставка своєх місцевості. 1 1 2
19   Забруднення води, стічні води, забруднення мінеральними добривами, отрутохімікатами. Цвітіння води.   2 0 2
20 Грунт. Класифікація і структура грунтів. Ерозія, її види. Заходи боротьби з ерозією.Захисні лісові насадження. 2 0 2
21 Охорона грунтів від забруднення. Засолення грунтів.
 
2 0 2
22 Гірські породи та їх класифікація. Гірські породи нашої місцевості. 2 0 2
23 Боротьба з ерозією грунтів. Насадження схилів.  Екскурсія на річку . Насадження дерев  біля берегів річки.
 
1 1 2
24 Мінеральні добрива, їх класифікація. Пестициди, їх значення в житті людини. 2 0         2
25 Загальна хактеристика біоценозу. Структура біоценозу. Складання ланцюгів живлення. Екскурсія . Ознайомлення з біоценозами прісних  водойм, лісу, парку. Видовий склад рослин і тварин біоценозів.
 
1 1 2
  Всього 36 14 50

1. Вступ (4 години).           

Вступне заняття. Екологія  - як наука. Екологічне законодавство. Охорона природи. Заповідники, заказники. Червона книга України. Національні парки. Екологічні фактори навколишнього середовища.

2. Світ живої природи (12 годин).

Лишайники- індикатори чистого повітря. Ліс- наше багатство. Значення лісу. Раціональне використання лісу, Рослини лісу (мохи, папороті). Класифікація живих організмів. Основні ознаки, що характеризують живі організми. Характеристика царства Гриби. Обережно -  гриби. Сад- штучна екосистема. Шкідники саду. Листопад – його значення для рослин. Погода спостереження за нею. Рослини- синоптики.

Практичні заняття

Екскурсія в парк, околиці школи. Вивчення видового різноманіття лишайників. Екскурсія в ліс. Вивчення видового різноманіття лісу.

Ексурсія в ліс. Спостереження за життям мурашника. Екскурсія в ліс. Фенологічні спостереження. Екскурсія в сад. Догляд  за плодовими деревами. Екскурсія в ліс, околиці села. Гриби-паразити.

3. Різноманітність рослин, їх значення (4 години).

Значення рослин для життя на Землі. Рослини- хижаки. Сон рослин. Отруйні рослини. Рослини- подушки. Пам'ять рослин. Зелена аптека на підвіконні. Лікарські рослини, їх значення в житті людини.

Практичні заняття

Виготовлення та дегустація чаю з лікарських рослин.

4. Раціональне природокористування (4 години).

Раціональне природокористування. Відновні і невідновні ресурси. Побутові відходи та їх утилізація. Альтернативні джерела енергії. Озоновий шар, кислотні дощі, смог, парниковий ефект.

Практичні заняття

Виготовлення проекту на тему: "Наша Земля без відходів"

5. Тваринний світ (4 години).

Роль тварин у підтриманні динамічної рівноваги. Тваринний світ вашої місцевості. Види, які вимерли і яким загрожує вимирання. Птахи нашої місцевості. Видовий склад перелітніх птахів. Заготівля корму і підгодовування птахів взимку. Роль птахів у боротьбі з шкідниками.

Практичні заняття.

Екскурсія до водойм з метою визначення видового складу риб. Екскурсія в парк, ліс. Спостереження і підгодівля птахів.

6. Основні елементи біосфери (20 годин).

Людина і довкілля. Повітря, його значення в житті людини. Склад повітря. Причини забруднення повітря. Роль зелених насаджень. Вода. Структура і фізичні властивості води, Кругообіг води в природі. Джерела прісної води, її використання. Якість води. Забруднення води, стічні води, забруднення мінеральними добривами, отрутохімікатами. Цвітіння води. Грунт. Класифікація і структура грунтів. Ерозія, її види. Заходи боротьби з ерозією.Захисні лісові насадження. Охорона грунтів від забруднення. Засолення грунтів. Гірські породи та їх класифікація. Гірські породи нашої місцевості. Боротьба з ерозією грунтів. Насадження схилів. Мінеральні добрива, їх класифікація. Пестициди, їх значення в житті людини. Міграція пестицидів в природі.

Практичні заняття

Урок серед природи. Екскурсія на річку ,насадження дерев  біля берегів річки. Визначення якості води  ставка села.

7. Поняття про біоценоз(2 години).

Загальна хактеристика біоценозу. Структура біоценозу. Складання ланцюгів живлення.

Практичні заняття

Екскурсія . Ознайомлення з біоценозами прісних водойм, лісу, парку. Видовий склад рослин і тварин біоценозів.

Список  рекомендованої  літератури:

  1. Проект нормативів ГДВ для установи ЕТ-322/112.
  2. ДСТ 17.2.3.02-78. Охорона природи. Атмосфера. Правила встановлення припустимих викидів шкідливих речовин промисловими підприємствами.
  3. И.И. Кірпатовский. Охорона природи. Довідник. М., Хімія, 1980 р.
  4. Гранично припустимі концентрації (ГДК) забруднюючих речовин в атмосферному повітрі населених пунктів. № 1982-78, М., 1978 р.
  5.  "Основи загальної екології" Г.О. Білявський.
  6. "Екологічна експертиза, право та практика" Андрейцев Ю.І.
  7.  "П О С Т А Н О В А ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ Про Основні напрями державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки``.
  8. "НАЦІОНАЛЬНА ДОПОВІДЬ УКРАЇНИ ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ БІОЛОГІЧНОГО РІЗНОМАНІТТЯ".
  9. "Навколишнє середовище та розвиток`" Ворнов А. К.

Основні вимоги до знань та вмінь учнів:

Учні повинні знати:

  • рослиннй і твариннй світ рідного краю;
  • представників рослин і тварин, занесених до Червоної книги України,
  • структуру природоохоронної організації України,
  • біоценоз та його структуру,
  • біотичні взаємозв’язки в біоценозах,
  • моніторинг стану довкілля,
  • єдність людини і навколишнього середовища,
  • навчальну екологічну стежку

Учні повинні вміти:

  • складати схеми трофічних зв’язків у біоценозах
  • ідентифікувати рослин і тварин за допомогою визначників,
  • прокладати маршрут екологічної стежки,
  • проводити спостереження на природі,
  • складати календар природи
Автор: Буйністрович Ольга Юріївна, вчитель хімії, екології, основ здоров’я, Грем’яцька загальноосвітня ЗОШ

Категорія: Екологія | Додав: ANNAYAMP | Теги: екологія, навколишній світ, юний
Переглядів: 3419 | Завантажень: 0 | Коментарі: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1 Lybeaky  
0
Would you like to know more about how I can help you improve your mental acuity, lose weight, and gain muscle mass by replenishing your body with the natural elements it is missing <a href=https://viagr.sbs>best gas station viagra</a> com 20 E2 AD 90 20Viagra 20Kaufen 20Ohne 20Rezept 20Sterreich 20 20Viagra 20Kopen 20Bij 20Apotheek viagra kopen bij apotheek Гў

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Освітній портал Освітній портал MyReferatik студентам.net Видавництво «Шкільний світ» Powered by BannerFans.com
Старосалтівська ЗШ
Урок>
<a href=