Головна » Статті » Мої статті

«ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ»
                                ТРЕНІНГ  №1
 «ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ  ТЕХНОЛОГІЙ  У  
           НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ»

Девіз: „УЧИТЕЛЬ ТІЛЬКИ ДОТИ ВЧИТЕЛЬ, ДОКИ  ВІН УЧЕНЬ”

МЕТА: - розкрити методи навчання учнів, які підвищують їх інтерес до навчання та активність на уроці, що сприяє ефективності  засвоєння  знань;
виховати бажання у вчителів застосовувати ці методи;
розвивати сумісними зусиллями уяву вчителів про можливі
форми уроку.

Підготувати:
плакат  „Правила”.
плакат  „Наші очікування”.
скотч, фломастери, маркери.

Вступне слово
      Серед важливих педагогічних завдань, які поставило життя перед сучасною школою, є використання альтернативних форм організації навчання, розробка нових педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких – особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами.  Сучасна  школа потребує корінних  змін, нових  освітніх технологій.
      Саме на школу покладається велика відповідальність за підготовку людини до життя, за формування її громадянської думки. Адже тільки через діяльність в колективі людина входить у суспільство. І такими колективами є для дитини сім’я, школа.
      Активна участь дитини в навчальній діяльності є однією з першооснов формування соціальної  активності.
      Процес  навчання – це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня, а його напружена розумова робота в цьому процесі.  Пояснення й демонстрація, самі по собі, ніколи не дадуть справжніх стійких знань.
      Учні повинні мати цілком інші навички: думати, розуміти суть речей, осмислювати і вже на основі цього вміти шукати потрібну інформацію, практикувати її та застосовувати в конкретних умовах, формулювати та відстоювати конкретну думку. Цього можна досягти за допомогою активного, зокрема інтерактивного, навчання.
      Але кожному вчителю перш за все слід розуміти, що корінні зміни мають відбутися в його власній професійній діяльності, в роботі його учнів, знати яким чином можна забезпечувати високу якість  навчання  та  виховання  в сучасній школі. Вчителю насамперед потрібні ерудиція й  палке бажання  позбутися всього застарілого, всього, що гальмує підготовку школярів  до життя.
      Для  реалізації  цих змін, вчитель повинен застосовувати активні  або інтерактивні моделі навчання. Завдяки інтерактивним технологіям засвоєння матеріалу є наслідком спілкування між тими, хто вчить і хто вчиться, тобто між тими, хто має певні знання й досвід, та тими, хто їх здобуває.
      Втім, лише розумітися на тих чи інших технологіях - замало.   Найважче – організувати інтерактивне навчання на своїх уроках, якщо ані сам учитель, ані його колеги не бачили, скажімо, колективних навчальних занять, не брали у них участі.
      Саме тому, сьогодні ми з вами зібралися на незвичайну педраду, педраду-тренінг. ( Для цього на 2 год. ми повернемося у дитинство, а саме період 4-5 класи).
                                                      Тренінг
       Тренінг – це форма інтерактивного навчання. Це групова робота, яка  забезпечує активну  участь і творчу  взаємодію учасників між собою (характерне – співпраця, відкритість, активність, відповідальність...).

Вправа  „Знайомство”. Мета:  познайомити  учасників, підвищити їх самооцінку,  створити дружню атмосферу.   Це одна з ключових вправ. Її проводять не лише з незнайомою групою, а й з тими, хто давно знає  одне одного. Проводиться на початку кожного тренінгу.
           Пропоную  вам записати своє ім’я у стовпчик і напроти кожної літери напишіть слово, яке починається з неї і характеризує вас.
Н-д:Т – творча       Потім по черзі  читайте  прочитане.
       А – активна  Пам’ятайте, що під час виконання цієї
       Н – ніжна  вправи критика недоречна.  Н-д:  якщо не
       Я – яскрава.        надто старанний учень назвав себе
працьовитим, це  лише свідчить про те, що він хотів би стати  таким.
Є ще інші  варіанти,  продовжи  фразу „Хто я...”

2. Вправа „Правила”.    Мета: підтримання демократичної дисципліни на тренінгу. На тренінгу ми прагнемо досягти двох цілей:
  - створити доброзичливу і невимушену атмосферу;
  - підтримувати демократичну дисципліну.
У цьому нам допоможуть  правила, які складають учасники тренінгу. За браком часу я пропоную  вам правила, складені учнями 5-х класів. А які б правила додали ви?

3. Вправа „Наші очікування”.   Мета:   ознайомити вас з методикою отримання  зворотнього зв’язку на тренінгах, можна і на уроках.
Вчителю дуже важливо  постійно отримувати від учасників зворотній зв’язок. Для цього існує багато можливостей. Одна з них: виявлення очікувань учасників на початку  тренінгу і підведення  підсумків після його завершення.
      Сьогоднішній  тренінг присвячено впровадженню інтерактивних технологій та їх роль у застосуванні здобутих знань у житті.
     Я пропоную вам написати на листках, що ви очікуєте від цього тренінгу (дізнатися про інтерактивні  технології, познайомитися з новими методами роботи...) і розмістити  свої очікування так: а)  хто вперше чує про
інтерактивні  технології -  розміщує листки на траві;
б) щось чув, але не використовую – кущ;
в) знаю і використовую – дерево.

4. Вправа  „Інформаційне  повідомлення”.
Мета: познайомити колег з інноваційними методами організації учбової діяльності, які б допомогли підвищити інтерес і  зацікавленість дітей, сприяли б підвищенню  ефективності навчального процесу в цілому.
      В особистісно-зорієнтованому навчанні основним завданням є – організація продуктивної діяльності учнів.  Отже, інтерактивні  технології найбільше відповідають особистісно зорієнтованому підходу до навчання. В процесі застосування інтерактивних технологій, як правило, моделюються реальні життєві ситуації, пропонуються  проблеми для спільного вирішення, застосовуються рольові ігри. Тому саме такі методи  найбільше  сприяють формуванню в учнів умінь і навичок, виробленню  особистих цінностей, створюють атмосферу співробітництва, творчої взаємодії в навчанні. Інтерактивні технології дають  можливість учневі :
1)  освоїти усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, навички);
2) змінюється роль учнів, вона активна, учні приймають важливі рішення щодо процесу навчання);
  Вчителеві:
значно підвищується роль особистості вчителя.
Вчитель більше розкривається перед учнями, виступає як лідер, організатор.
але вчитель має менший контроль над часом і ходом  навчання. Результати роботи учнів  менш передбачувані. Дисципліна учнів на інтерактивному уроці може бути проблемною для вчителя (Абакумова)
        Тому потрібно  провести з учнями особливе „організаційне заняття”,  створити разом з ними „правила роботи”.  Розпочинати з використання простих інтерактивних технологій – робота в парах, малих групах, мозковий штурм, мікрофон тощо. І коли і  у вас і в учнів з’явиться досвід подібної роботи, такі заняття проходитимуть набагато легше, а підготовка не потребуватиме багато  часу.
       Наша мета, яку ми (я і творча група) сьогодні ставимо перед собою, це не тільки навчити   вас методам і формам, але й стимулювати  бажання застосовувати   їх у своїй практиці, а саме спільними зусиллями  (шляхом своєрідного аукціону ідей)  поширити вашу уяву  про можливі  форми й методи організації навчальної діяльності на уроці.



5. Вправа: « Робота в групах»           
Мета: ознайомити колег з методиками роботи в групах, надати можливість усвідомити вигоди від впровадження інноваційних технологій.
Перша група  методом мозкового штурму формулює вигоди для школи і вчителя.
Друга група – вигоди для учнів.
 
6. Руханка « Ураган». « Ураган для тих , хто викладає точні науки, природничі науки, рідну та іноземні мову і літературу; інші предмети».

7.Вправа « Мікрофон». Мета : отримати зворотній зв'язок. Колеги по черзі висловлюють свої враження і пропозиції.

9. Прощання. Мета: завершення тренінгу, налаштування на успіх.
Стати в тісне коло, скласти праві руки одна на одну в центрі, лівою рукою обійняти за плечі сусіда. Хором сказати: « Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай усім завжди щастить! Будьмо!».

Категорія: Мої статті | Додав: ANNAYAMP (19.05.2012)
Переглядів: 7264 | Коментарі: 8 | Теги: «ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГ | Рейтинг: 2.7/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Освітній портал Освітній портал MyReferatik студентам.net Видавництво «Шкільний світ» Powered by BannerFans.com
Старосалтівська ЗШ
Урок>
<a href=