АЛГОРИТМ ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ - Класному керівникові - Каталог статей - ЗОШ I - IIIст. №2
Головна » Статті » Класному керівникові

АЛГОРИТМ ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ
Збицька О.Л., Полякова І.В. методисти
науково-методичного педагогічного центру
Департаменту освіти Харківської міської ради


ПРИВІТАННЯ БАТЬКІВ

Вітаючи батьків, не забудьте висловити їм свою радість від їхньої присутності на зборах, зі щирою посмішкою подякувати їм за їхній прихід до школи. Ведіть розмову так, начебто в класі тільки однодумці.

Ще до початку зборів знайдіть хвилинку поговорити з окремими батьками, звернути їхню увагу на виставку дитячих робіт, стенди з літературою, спеціально випущену стінгазету.


ВСТУП

Ніколи не починайте з негативної інформації. Спочатку знайдіть добрі слова про клас у цілому і про кожного учня зокрема. Такий вступ допоможе вам встановити контакт з батьками, налаштувати їх на співробітництво. Звертаючись до батьків, називайте їх по імені та по батькові. Для новопризначених класних керівників можна порекомендувати посадити батьків на ті місця, на яких сидять їхні діти, а перед собою покласти план-дислокацію батьків на батьківських зборах з їхніми прізвищами, іменами та по батькові. Починайте збори вчасно. Визначте регламент, дотримуйтесь його.


ВИЗНАЧЕННЯ КОНКРЕТНОЇ МЕТИ

Визначити мету зборів — це не тільки вказати, про що ви збираєтеся говорити, а й сформулювати, що, власне, ви хотіли б дати для кращого розуміння поставлених завдань. Таке повідомлення свідчитиме про те, що ви прийшли з діловими намірами — вирішити конкретні проблеми класного колективу.

Такий початок зборів дасть вам можливість поступово перейти до складних питань: проблем успішності, дисципліни, міжособистісного спілкування, якості викладання окремих предметів тощо.

Розповідаючи про дітей, вживайте слова «наші», «наш», а не «ваші», «ваш». Такий підхід іще раз нагадає батькам про те, що проблеми спільні і вирішувати їх треба у співпраці.


ГОЛОВНА ЧАСТИНА

Доповідь класного керівника на зборах слід виголошувати вільно. Формулюйте свої думки лаконічно, проявляйте доброзичливість, тактовність, уникайте менторського тону.

Виступ класного керівника не повинен тривати більше 20 хвилин. У виступі, метою якого є вирішення якогось конкретного питання, основну увагу слід приділити логічності, чіткості, обгрунтованості головної думки. Використовуйте факти, переконуйте аргументами, правильно упорядкувавши і сформулювавши їх.

Від викладення фактів переходьте до висновків. Після вашого виступу виділіть час на запитання, обговорення вашої промови.

Треба уважно і спокійно вислухати всі виступи і зауваження батьків, тактовно відповісти на запитання й висловити конкретні пропозиції.

Не зводьте збори до повідомлення про успішність учнів та їхню поведінку, обов'язково включіть до свого виступу питання психолого-педагогічного лекторію для батьків.

Після основної промови надайте слово запрошеним спеціалістам, гостям.

Не втрачайте почуття міри. Не перевантажуйте збори теоретичними викладками. Пам'ятайте, що збори проводяться після робочого дня, тому увагу батьків на одному питанні вам вдасться зосередити не більш як на 10-12 хвилин.

Не затримуйте батьків більш ніж передбачено регламентом: оптимальний час проведення зборів 1-1,5 години.

Якщо є необхідність повідомити негативну інформацію про окремих учнів, не розповідайте це при всіх, попросіть їхніх батьків залишитися після зборів, «для того, щоб порадитись відносно...», «для вирішення питань особистого характеру...» тощо. Батьки оцінять вашу делікатність і будуть налаштовані на співпрацю з вами.


ПЕДАГОГІЧНИЙ КОЛЕКТИВ ТА БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ КЛАСУ

Особливою вимогою до педагогічного колективу в цей день має стати обов'язкова присутність на робочих місцях усіх членів педагогічного колективу (заступників директора, вчителів-предметників, лікаря, психолога, соціального педагога), які зможуть відповісти на конкретні запитання батьків та за необхідності надати батькам кваліфіковану консультацію чи допомогу.

У деяких школах практикується відвідування батьківських зборів представниками адміністрації. Якщо у вашій школі немає такої практики, під час підготовки батьківських зборів порадьтеся з адміністрацією відносно питань, що, на ваш погляд, можуть викликати складності, та заручіться їхньою підтримкою на випадок таких ускладнень.


УХВАЛЕННЯ РІШЕННЯ ЗБОРІВ

Класні батьківські збори формують спільну точку зору на вирішення певної проблеми як батьків, так і вчителів, виробляють колективні рішення і єдині вимоги до навчання і виховання дітей.

Рішення батьківських зборів повинні бути оформлені протоколом. Протокол складається на кожних зборах секретарем, якого обрав батьківський колектив. Рішення батьківських зборів повинні бути скріплені підписами батьків.

Протокол має складатися й під час засідання батьківського комітету.

Класний керівник повинен чітко фіксувати явку присутніх, з'ясовувати причини відсутності окремих батьків.

Рішення, ухвалені на батьківських зборах, стосуються всіх членів батьківського колективу класу, зокрема й тих, хто з різних причин не з'явився на збори. Класний керівник має відпрацювати механізм передачі інформації батькам, які не змогли відвідати збори, ознайомити їх із порядком денним зборів та ухваленими рішеннями, зібрати підписи. Якщо класний керівник заздалегідь оповіщений про відсутність батьків, він повинен відразу визначити терміни індивідуальної зустрічі з ними, не чекаючи наступних зборів.


РЕФЛЕКСІЯ

Заключна частина зборів має на меті зосередження уваги батьків на узагальненні та рефлексії. Варто зробити її максимально приємною та позитивною: коротко підбийте підсумки всього сказаного на зборах, закличте до дії, дайте оптимістичний прогноз на майбутнє, подякуйте за співпрацю.

Для класного керівника дуже важливою є думка батьків про проведені збори. Рефлексія може проходити в різних формах: це висловлювання батьків, випуск «блискавки», оформлення колажу, інтерв'ю тощо. Наприкінці батьки оцінюють (усно чи письмово) значення зборів, їхню актуальність, корисність не тільки для всього класу, а й для себе особисто.

Рефлексія сприяє критичному підходу педагога до оцінки власної діяльності, дає привід для роздумів, адже ретельно підготовлені, змістовні, нестандартні за формою й актуальні за значенням батьківські збори можуть перевернути свідомість батьків, підвищити їхню відповідальність, пробудити в них величезний виховний потенціал.


АНАЛІЗ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

Після проведення батьківських зборів необхідно визначити індивідуальний запит кожної сім'ї щодо виховання дитини в школі і, спираючись на нього, вибудовувати подальшу роботу з кожним конкретним учнем і класним колективом у цілому. Доречно також зробити аналіз проведених батьківських зборів. Схему аналізу подано у додатку 1.

Це допоможе уникнути помилок у роботі з батьками, вдосконалити техніку проведення батьківських зборів.

У період між зустрічами з батьками фіксуйте свої враження від індивідуальної роботи з сім'ями, відмічайте позитивну динаміку в навчанні, поведінці, спілкуванні з учнями та батьками. Проводьте моніторингові дослідження. Використовуйте ці матеріали на наступних зборах.


ФОРМУВАННЯ ТРАДИЦІЙ ПРОВЕДЕННЯ ЗБОРІВ

Значну увагу класному керівникові слід приділити формуванню традицій проведення батьківських зборів. Це викличе в батьків інтерес до проблем педагогіки та психології, сприятиме формуванню культури «бути батьками», відповідальності за виховання власних дітей і потреби брати участь у справах класного колективу.

Найбільш дієвими є традиції заохочення активних батьків класу в формі нагородження грамотами, дипломами, сувенірами, зробленими руками учнів.

Велике значення для всіх членів сім'ї мають листи подяки, які класний керівник надсилає учневі додому чи батькам на роботу. Великим стимулом для дитини може стати лист подяки, отриманий сім'єю у день її народження.

Доброю традицією батьківських зборів, яка може існувати протягом усього часу навчання дитини в школі, є ведення батьківських щоденників.

Батьківський щоденник — це зошит, у якому ведуться записи батьків. У ньому батьки діляться своїми враженнями, висновками, виказують побажання вчителям-предметникам, ставлять запитання та надають рекомендації учителям тощо. Добре, якщо батьківські щоденники зберігаються у класного керівника: їх видають батькам на початку зборів та збирають після їх закінчення.

Батьківський щоденник — творчість кожного окремого вчителя. Його наявність (ведення) допомагає класному керівнику бачити зміни батьківської позиції, розвиває батьківську інтуїцію та спостережливість. Перші сторінки щоденника можуть містити персональні дані про батьків. Тут важливо не збирати несуттєву та зайву інформацію (Закон України «Про захист персональних даних» № 2297-VI від 01.06.2010.) — достатньо мати необхідну та важливу інформацію, яку потім буде перенесено до класного журналу і використано в роботі. Щоденник може також містити інформацію про дитину: її здоров'я, захоплення, нахили, інтереси, а також додаткові відомості, які батьки вважають суттєвими і необхідними для повідомлення.

Усі наступні сторінки щоденника можна розділити за темами батьківських зборів, з відміткою дати проведення, основних питань, які будуть розглядатися, пам'ятки для батьків, що містять висновки за розглянутою темою, які подано у ненав'язливій формі, легкій для запам'ятовування та подальшого осмислення. У ході зборів батьки можуть занотовувати у щоденник питання, які виникли у них під час виступу класного керівника, висловлювати свій запит щодо подальших тем обговорення. У змісті сторінок, за необхідності, можуть міститися анкети, які не тільки додадуть інтересу до ходу проведення зборів, а й допоможуть класному керівникові мати зворотній зв'язок та дані для власних моніторингових досліджень.

На останніх сторінках щоденника можна розмістити орієнтовну тематику шкільних та класних батьківських зборів на рік, план роботи батьківського лекторію та відмітки про його відвідування, а також сторінки відзнак батьків за участь у громадському житті класу та школи (лист подяк батькам за досягнення дитини), пам'ятку класному керівникові, яку батьки «розроблюють» самостійно, або з дітьми у творчій формі.

Очікуваною частиною батьківських зборів можуть стати й певні заходи, наприклад, традиція з умовною назвою «Чарівна скринька». Сенс її полягає в написанні дітьми до кожних батьківських зборів листів. Цю традицію можна започаткувати в молодших класах. У своїх листах діти мають змогу розповісти те, про що їм часом важко сказати вголос. Таких ритуальних моментів, як свідчить педагогічний досвід, батьки чекають з нетерпінням, іноді класні традиції стають сімейними, надаючи членам родини нову можливість спілкування.

Важливо відзначити, що всю роботу педагогічної і батьківської громадськості необхідно вибудовувати на принципах взаємоповаги, довіри, відповідальності та рівноправного партнерства.

Батьки повинні вийти зі зборів цілком задоволеними, поінформованими, позитивно налаштованими, натхненними. Такий підхід до організації та проведення роботи з батьками допоможе сформувати повагу до професійної діяльності педагога, наголосити на важливості зустрічей вчителя з батьками, стимулюватиме їхній інтерес до справ школи і співпраці з педагогічним колективом.

Категорія: Класному керівникові | Додав: ANNAYAMP (09.05.2012)
Переглядів: 1534 | Теги: АЛГОРИТМ ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Освітній портал Освітній портал MyReferatik студентам.net Видавництво «Шкільний світ» Powered by BannerFans.com
Старосалтівська ЗШ
Урок>
<a href=