Головна » Статті » Мої статті |
Експерти не бачать прогресу в реформуванні освіти
Захід провів Центр освітнього моніторингу за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду "Відродження”. Директор Освітньої програми Георгій Касьянов наголосив, що сьогодні українська освіта перебуває у кризовому стані. Основним показником цього, на його думку, є "дипломна хвороба”, тобто прагнення більшості людей отримати диплом, а не якісну освіту. Крім того, він поставив державі "двійку” за запровадження стандартів Болонської системи. Для виходу з кризи експерт пропонує запровадити недержавну систему контролю якості освіти, а також забезпечити фінансову автономію вишів. За його словами, у світі саме неурядові організації стежать за якістю освіти й на основі цього регулярно публікують рейтинги найкращих університетів. У свою чергу, Павло Полянський, директор Центру освітнього моніторингу, зауважив, що ключовим у модернізації освіти є реформування її змісту. У цьому напрямі за останній рік було внесено зміни до Стандартів початкової, базової та повної загальної середньої освіти та до навчальних планів і програм через повернення до 11-річної моделі шкільного навчання. Проте, за словами експерта, невирішеними є ключові проблеми. Так, не розвантажено змісту навчальних програм, а повернення до 11-річки та "втиснення” змісту 10-12 класів у програми для 10-11 класів призвело до перевантаження старшої школи. Павло Полянський констатував, що непослідовно й повільно впроваджують профільне навчання, оскільки без належного ресурсного забезпечення (навчальні кабінети, інформатизація навчального процесу на практиці, а не лише на папері, створення освітніх округів), по-справжньому зробити це майже неможливо. Украй погано, за його словами, забезпечено підручниками старшу профільну школу: школи дотепер не отримали багатьох підручників навіть для 10-го класу, а у 2012 році на 2 млн. грн. додруковували підручники для 11-го класу. Експерт наголосив, що загострюється питання здоров’я школярів. За офіційними даними Міністерства освіти й науки, молоді та спорту (МОНМС), порівняно з 2009 роком зменшилася кількість спортивних шкіл системи освіти й відповідно майже на 20 тис. зменшилася кількість дітей, які їх відвідують. Це, а також відсутність фінансування на придбання спортивного обладнання для шкільних спортзалів, відсутність у більшості шкіл басейнів, часто формальне проведення медичних оглядів школярів, труднощі з забезпеченням кожної школи медичним працівником і перевантаженість навчальних програм призводять до того, що загальний рівень здоров’я школярів опустився до критичної позначки. На його думку, "новації” на кшталт скасування оцінок з фізичної культури не впливають на загальну ситуацію. За суперечливими даними МОНМС, зросли закупівлі шкільних автобусів. При цьому реалізацію програми "Шкільний автобус” супроводжують скандали, пов’язані з проведенням тендерів і якістю автобусів. За словами Павла Полянського, сьогодні на рівні управління освітніми процесами в Україні можна вирізнити такі тенденції:
| |||
Переглядів: 556
| Теги: |
Всього коментарів: 0 | |