Тема: Г. К. Андерсен «Снігова королева» - Світова література - Каталог файлів - ЗОШ I - IIIст. №2
Головна » Файли » Світова література

Тема: Г. К. Андерсен «Снігова королева»
19.05.2012, 19:10
Тема: Г. К. Андерсен «Снігова королева»

  Мета: в слайд - шоу показати  учням   Батьківщину Г. К. Андерсена – Данію,  його  рідне місто, ілюстрації до творів ; ознайомити зі змістом твору, допомогти учням усвідомити логічно - причинові зв'язки подій, що відбуваються; розвива­ти навички виразного читання, переказу окремих епізодів, уміння працювати з текстом;  виховувати доброту, прагнення допомогти ближньому.

  Обладнання: портрет письменника,  ілюстрації  до казок Андерсена, різні видання казки «Снігова короле­ва», ілюстрації до неї ,слайд –шоу « Країна казок Г. К. Андерсена»

                                                 ХІД УРОКУ
Мотивація навчальної діяльності школярів
«Світ навколо нас сповнений краси, вона проявляється в найменших перелітних образах, яких чисто не помічають люди. У краплині води, взятої з калюжі, вирує цілий світ живих істот. Доба — крапля, схоплена з буденного життя, теж містить у собі ці­лих світ у картинах, сповнених поезії й краси. Відкрий лише очі і дивись. Поет повинен указувати на них іншим людям... Потім і вони звикнуть вдивлятися, і життя всіх збагатиться, збагатиться красою...», - так писав  Г. К. Андерсен .
 Щастя бачити й розуміти цю красу дарує нам письменник у казці «Снігова королева», з якою ми сьогодні розпочинаємо знайомство.

Повідомлення теми й мети уроку.

IIІ. Актуалізація опорних знань.

1) Вікторина.

1.Кого називають Королем казок?
2. Коли  народився казкар?
3.В якій країні та в якому місті народився Г.К.Андерсен?
4. В якій родині народився  він?
5. Що пророкували матері   майбутнього казкаря?
6. Чи отримав освіту Андерсен?
7. Ким хотів стати письменник і чи став ним?
8. Чому діти люблять Андерсена?
9. Як називається перша збірка казок?
10. Які казки ви знаєте?

2) Демонстрація слайд –шоу  « Країна казок Г. К. Андерсена»

3)Бесіда:

- Чи співпало ваше уявлення про Батьківщину Г. К. Андерсена з тим , що ви побачили в слайд- шоу ?
- Чим вражає Данія?

- Що є символом Копенгагена – столиці Данії ?
- Чи сподобалось вам рідне місто Г. К. Андерсена , яке , здається , мало змінилося з того часу, коли жив у ньому видатний казкар?
- Що вражає в портретах , фотографіях Г. К. Андерсена ?
- Ілюстрацій до яких казок Г. К. Андерсена немає  в цьому слайд – шоу ?

4 ) Гра «Впізнай героя казок Андерсена»

1. «Я цілісіньку ніч не стулила очей. Хтозна що було в моєму ліжку. Я лежала на чомусь твердому, у від цього в мене все тіло тепер у синцях». (Принцеса на горошині)
2. «Двадцять п'ять рідних братів, бо народились вони від однієї олов'яної ложки». (Двадцять п'ять олов'яних солдатиків)
3. «Всередині квітки , на зеленій маточці, сиділа крихітна дівчинка, така гарненька та ніжна». (Дюймовочка)
4. «Вона була ніжна і прозора, немов пелюстка троянди, з очима синіми, ніби глибоке море, але не мала ніг, і тіло її закінчувалось риб'ячем хвостом». (Русалонька»
5. «Йшов він додому. По дорозі пострічалась йому стара відьма». (Солдат з казки «Кресало»)
6. «І старі лебеді схилились над ним. А він зовсім засоромився і сховав свою голову під крило, сам не знаючи чому. Він згадував той час, коли всі глузували з нього і проганяли його. А тепер усі кажуть, що він найпрекрасніший з птахів». (Гидке каченя)
7. «Побачивши, яка вона прекрасна, королева розгнівалась і зненавиділа її. Вона б з охотою перетворила й її в дикого лебедя, як її братів, але не наважилась, бо король хотів побачити свою дочку». (Еліза з казки «Дикі лебеді»)

Презентація малюнків та короткий переказ сюжету казок Г. К. Андерсена, що учні прочитали самостійно (з обґрунтуванням вибору або оцінюванням героїв твору)

IV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу

Виразне коментоване читання першого й другого оповідань казки
Обмін враженнями про прочитане.
3.Словникова робота.
Троль — чорт, однооке чудовисько з кількома головами (у скандинавській міфології);
бути в чудовому гуморі — у чудовому настрої;
шпинат — зелена овочева рослина;
ластовиння — руді плямочки на обличчі людини, веснянки;
    скалка — дрібний гострий шматочок скла, дерева й ін.;
мансарда — житлове приміщення на горищі;
ринва — труба, по якій стікає з даху дощова вода;
тріумфальна арка — дугоподібна споруда, ворота на честь перемоги;
серпанок — тонка напівпрозора тканина;
химерне — дивне;
хробаки — черв'яки;
присікувався — чіплявся;
лупа — збільшуване скло;

брама — ворота;
ратуша — будинок міської влади;
пластівці — пластинки;
зимніший — холодніший;
геть усіх — зовсім усіх;
миля — міра довжини від 0,52 до 11,2 км у різних країнах.

      4. Евристична бесіда з частковим аналізом твору

Назвіть усіх героїв казки, з якими ми познайомилися під час читання 1-2 оповідань казки. (Кай, Герда, бабуся, троль, Снігова королева)
Якого приблизно віку були хлопчик і дівчинка? (Учні початкових класів — 7-8років, бо вміли-читати, знали таблицю множення.)
Як дзеркало троля і скалки з нього перетворювали навколишній світ? (Усе красиве зображувало потворним.)
3 яких родин були діти — герої казки? (З бідних)
Як розважалися діти? (Читали книжки, доглядали квіти, визирали взимку у віконечко, каталися на санчатах.)
Чому бабуся не бажала розповідати хлопчикові про Снігову королеву? (Щоб не накликати біди, бо вірила в існування Снігової королеви.)
Які описи зустрічаються в другому оповіданні? Знайдіть їх, прочитайте і прокоментуйте. (Помешкання, де жили діти; Снігової королеви; сніжин­ки; природи, яку бачив Кай, літаючи разом із Сніговою королевою.)
Як змінилася думка Кая  про Снігову королеву і чому? (Краса королеви вже не здавалася йому холодною, він не вважав її ворогом, як раніше, тому що його серце стало крижаним.)
Що незвичайне, на вашу думку, у побудові казки? (Вона складається з кіль­кох оповідань.)

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Поєднайте стрілочками протилежні поняття:
троль    догори
учні троля    Бог
бджоли    янголи
прекрасне    сніжинки
донизу    потворне
молитва    вродлива, жива
крижана    чорний
білий    таблиця множення


VI. Домашнє завдання.
Навчитися виразно читати перше й друге оповідання з казки Андерсена «Снігова королева», вміти переказувати, характеризувати героїв; зробити ілю­страції.

Категорія: Світова література | Додав: ANNAYAMP | Теги: Г. К. Андерсен «Снігова королева»
Переглядів: 1198 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту
Освітній портал Освітній портал MyReferatik студентам.net Видавництво «Шкільний світ» Powered by BannerFans.com
Старосалтівська ЗШ
Урок>
<a href=