Головна » Файли » Екологія |
13.08.2012, 01:09 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Фото: http://www.eco-pros.com
Програма гуртка: "Юний еколог"
Програма учасника І Всеукраїнського конкурсу "Творчий вчитель - обдарований учень" розрахована на учнів 5-7 класів. Пояснююча запискаМета гуртка: "Юний еколог" – забезпечення вільного творчого інтелектуального розвитку дітей України. Виховувати любов до природи, навчати дітей розуміти і знати природу. Сприяти естетичному вихованню учнів, формувати в учнів екологічну культуру. Надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони атмосфери, води, грунтів, надр, ландшафтів, рослинних і тваринних ресурсів. Актуальність гуртка: у зв’язку із зникненням природи, необхідно, щоб в школах працювали гуртки на екологічну тематику, так , як наша Земля просить допомоги. Завдання гуртка: навчати учнів певних знань про природу, виховувати творчу особистість. Керівнику гуртка при проведенні занять необхідно використовувати різноманітні форми і методи навчання (екскурсії, вікторини, конкурси, екологічні ігри, тренінги). Ці методи повинні сприяти вихованню свідомого і бережливого ставлення до природи. Програма розрахована на учнів 5-7 класів. Навчально-тематичний план гуртка
1. Вступ (4 години).Вступне заняття. Екологія - як наука. Екологічне законодавство. Охорона природи. Заповідники, заказники. Червона книга України. Національні парки. Екологічні фактори навколишнього середовища. 2. Світ живої природи (12 годин).Лишайники- індикатори чистого повітря. Ліс- наше багатство. Значення лісу. Раціональне використання лісу, Рослини лісу (мохи, папороті). Класифікація живих організмів. Основні ознаки, що характеризують живі організми. Характеристика царства Гриби. Обережно - гриби. Сад- штучна екосистема. Шкідники саду. Листопад – його значення для рослин. Погода спостереження за нею. Рослини- синоптики. Практичні заняття Екскурсія в парк, околиці школи. Вивчення видового різноманіття лишайників. Екскурсія в ліс. Вивчення видового різноманіття лісу. Ексурсія в ліс. Спостереження за життям мурашника. Екскурсія в ліс. Фенологічні спостереження. Екскурсія в сад. Догляд за плодовими деревами. Екскурсія в ліс, околиці села. Гриби-паразити. 3. Різноманітність рослин, їх значення (4 години).Значення рослин для життя на Землі. Рослини- хижаки. Сон рослин. Отруйні рослини. Рослини- подушки. Пам'ять рослин. Зелена аптека на підвіконні. Лікарські рослини, їх значення в житті людини. Практичні заняття Виготовлення та дегустація чаю з лікарських рослин. 4. Раціональне природокористування (4 години).Раціональне природокористування. Відновні і невідновні ресурси. Побутові відходи та їх утилізація. Альтернативні джерела енергії. Озоновий шар, кислотні дощі, смог, парниковий ефект. Практичні заняття Виготовлення проекту на тему: "Наша Земля без відходів" 5. Тваринний світ (4 години).Роль тварин у підтриманні динамічної рівноваги. Тваринний світ вашої місцевості. Види, які вимерли і яким загрожує вимирання. Птахи нашої місцевості. Видовий склад перелітніх птахів. Заготівля корму і підгодовування птахів взимку. Роль птахів у боротьбі з шкідниками. Практичні заняття. Екскурсія до водойм з метою визначення видового складу риб. Екскурсія в парк, ліс. Спостереження і підгодівля птахів. 6. Основні елементи біосфери (20 годин).Людина і довкілля. Повітря, його значення в житті людини. Склад повітря. Причини забруднення повітря. Роль зелених насаджень. Вода. Структура і фізичні властивості води, Кругообіг води в природі. Джерела прісної води, її використання. Якість води. Забруднення води, стічні води, забруднення мінеральними добривами, отрутохімікатами. Цвітіння води. Грунт. Класифікація і структура грунтів. Ерозія, її види. Заходи боротьби з ерозією.Захисні лісові насадження. Охорона грунтів від забруднення. Засолення грунтів. Гірські породи та їх класифікація. Гірські породи нашої місцевості. Боротьба з ерозією грунтів. Насадження схилів. Мінеральні добрива, їх класифікація. Пестициди, їх значення в житті людини. Міграція пестицидів в природі. Практичні заняття Урок серед природи. Екскурсія на річку ,насадження дерев біля берегів річки. Визначення якості води ставка села. 7. Поняття про біоценоз(2 години).Загальна хактеристика біоценозу. Структура біоценозу. Складання ланцюгів живлення. Практичні заняття Екскурсія . Ознайомлення з біоценозами прісних водойм, лісу, парку. Видовий склад рослин і тварин біоценозів. Список рекомендованої літератури:
Основні вимоги до знань та вмінь учнів:Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Автор: Буйністрович Ольга Юріївна, вчитель хімії, екології, основ здоров’я, Грем’яцька загальноосвітня ЗОШ
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 3420 | Завантажень: 0 | Коментарі: 9 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||